Monday, December 20, 2010

last sem 5 dari ADTECSA

setelah sekian lama ku biarkan blog ku tidak berpenghuni...kini diri ku menjelma lg..
tik tok tik tok...masa berlalu tanpa di sedari..hari ni sudah 20hb disember 2010...
aku baru sahaja tamat peperiksaan akhir di ADTEC Shah Alam..ulangan bagi modul 1 je kot..
huhuhu malu nye...subjek OSHA ( keselamatan dan kesihatan pekerja) in detail...

perhhh....jenuh nak menghafalnye kot...banyak akta-akta yang perlu aku ingat siihhh...
memori full dah otak aku ni...last-last sekali toyol yang aku buat...hehehe nk selamat la katakan...
mana mampu kot nk ingat semua...exam lak kul 10.00pagi...alhamdulillah la boleh jawab tadi...pukul 10.15pagi aku da kuar dari dewan peperiksaan..hehehe senyum lebar aku d buat nya..
berjalan lah aku sorang pulang ke bengkel...sume yang dalam dewan tu tengok aku cam pelik je...hehehe mungkin dorang kagum kot dgn aku sbAb dapat jawab dalam masa yang singkat...
waaahhhh bangga lak aku...

jam 1230t/hari aku da siap-siap barang untuk pulang ke rumah...
ada la 3-4 orang yang menumpang kereta aku tadi...hehehe tolong kekawan mana yang ada...
sambil tu aku cas la rm5 sorang sebab dorang menumpang kereta aku...duit tu aku buat isi minyak dengan bayar tol...so duit poket aku leh simpan...berjimat la katakan...hehehe...

dalam perjalan pulang tu aku ikut highway LAKSA dari seksyen 34 (jalan bukit kemuning)...hari lak hujan lebat...tak nampak jalan kot...aduhhh memang malu giler....aku ni da la pendek...gemuk lak tu...kereta lak tingkapnya rosak...hmmm korang tau..sampai je kat tol LAKSA tu aku guna touch N go..terkial-kial aku nak bayar tol td...pintu kne buka..baru dapat touch kad..hmmm member lak xleh pakai...dorang boleh gelakkan aku sebab tengok gelagat aku masa nk bayar tol tu la...aku rasa korang leh emaging kot macam mana gaya orang pendek gemuk nak bayar tol pakai touch N go..hehehehe

anyway, sesudah sampai kat bawah umah, aku kena nangkut barang-barang peribadi sendiri...
addduuuuuhhh jenuh nk ngangkatnya...banyak kot...mau kurus aku di buatnya...hmm d sebabkan malas punya pasal, aku angkat benda yang penting je dulu...yang lain sume aku tinggal dalam kereta lagi...hehehe teruk punya perangai anak dara kan....

sampai je umah, aku cakap....angah, along lapor....ada makanan x?hehehehe....fuuuhhhh nasib ada bihun sup, terus aku terkam...makan je sekadar buat syarat...sebab perut yang lapar ni mahu kan nasi...bukannya bihun...dak angah aku lak baru nk masak paprik...perrrrhhhh memang aku bertambah terliur...hmmm nyam-nyam...x sabar beb...pas sudah je aku makan bihun sup, 20 minit kemudian, aku terkam lak paprik...hehehe...sedaaaapppp beb...waa respect adik gua....1st time kot dia blajar buat paprik da jadi...ape pn congrate ye ngah...len kli leh along makan lg...kan..kan..kan...

apepun hari ni cite aku ala simple je...xde ape yang best pun sebanar nya...sja nk memenuhi ruang blog aku je...conclusion yang sebenarnya hanya balik umah untuk cuti sem...jumpa mak ayah dan keluarga tersayang...

dan hari ni juga, takziah buat sahabat baik ku, di atas pemergian bondanya ke rahmatullah awal pagi tadi...semoga rohnya d cucuri rahmat dan d tempatkan bersama-sama orang-orang yang solehah...al-fatihah.....

buat member ADTEC yang baik dengan aku,
SELAMAT BERCUTI SEM...
DA CUTI LAMA-LAMA TU RINDU-RINDU LA KAT AKU ERK...
HEHEHE.....

No comments:

Post a Comment