Tuesday, December 21, 2010

kurma jadi kari?

hai sume...
hari ni aku ke hospital lagi..huhu punya la payah aku nak bangun pagi td..sib mum aku kejut kan..paksa suh gi hospital...akukena g hospital pn sebab dad yang suruh...kalau ikut kan aku memang aku malas nak gi...sebab nya, aku batuk je..xde la teruk sangat...tp alasan dad sebab aku da lama sangat batuk...da sebulan lebih kot...kata nya takut ada simptom lain lak yang datang...jadi nk x nak aku kene g juga...sebab sok aku nak balik kampung di perak...hmm sebab pak sedara aku nk merisik anak dara..hehehe...jadi dari aku dok sorang-sorang, better aku balik ikut family kan..

so lepas balik dari hospital tadi, badan letih giler kot...ngantuk aku d buatnye...jadi lepas makan nasi ayam, smbil dok guling-guling aku tertido...sampai la ke petang...huhu memang best...pas tu bangkit je dari tido, aku terus ke dapur...fikirkan mum and dad aku keje, nanti dorang balik mesti nak makan punya..

bile aku ke dapur, blank kepala aku...xtau nk masak ape lor....huhuhu daging ada, ikan ada, mcm2 ada...jadi aku rasa macam nak masak kurma daging lak...tapi aku xtau ape bahan nyer...last2 aku cari pack rempah kurma daging...kat belakang tu kan ada cara nk gunakan nye...hehehe dengan menggunakan kebijaksanaa aku, aku follow je ape yang tertulis kt si tu...
step by step aku follow...

da siap masak, aku taste sikit...mcm sedap...makan lagi, makin sedap..peerrrrhhh cm xcaye lak aku leh masak...pastu angah makan lak...dia kata mcam rasa kari je...hmm aku pelik, kari? aku masak kurma kot...guna rempah kurma...tapi dia kata macam kari lak..issshhhh pelik tul...hmmm ntah la...bagi aku, asal leh makan sudah la kan...hehehe....nyam2...

huhu dalam hati ni teringin nak masak makan yang sedap-sedap...prepair untuk masa akan datang...mana tau nanti da bersuami, sekurang-kurangnya aku leh la masakkan untuk suami dan keluarga tersayang.. so sesape leh ajarkan any resepi yang sesuai kt aku x? nk belajor la...

No comments:

Post a Comment